Przed obowiązkiem prowadzenia księgowości nie może uciec żadna firma, ani mała, ani duża. Świeżo upieczeni przedsiębiorcy stają przed dylematem, jak wybrać biuro rachunkowe, któremu powierzą to odpowiedzialne zadanie. Decyzja powinna być przemyślana, aby zminimalizować ryzyko przenosin do innego biura i uniknąć dodatkowych kłopotów z tym związanych.
Jak zatem podejść do tematu?
Jeśli nie możemy liczyć na doświadczenie kogoś zaufanego, kto mógłby nam polecić sprawdzone biuro rachunkowe, trzeba zająć się poszukiwaniami na własną rękę. Najlepiej zacząć od przeglądu internetowych opinii na temat działających w pobliżu biur rachunkowych. Nie mogą one być głównym wyznacznikiem w naszych poszukiwaniach, ale od czegoś trzeba zacząć. Polacy dużo chętniej dzielą się negatywnymi niż pozytywnymi opiniami, jeśli więc we współpracy z biurem wszystkie idzie gładko, szansa na pozytywny komentarz w sieci nie jest zbyt duża. Jeśli natomiast pojawiają się kłopoty, szansa ta znacząco wzrasta. Warto o tym pamiętać przy lekturze internetowych opinii. Przewaga negatywów nad pozytywami powinna być jednoznaczna.
Doświadczenie
Najczęściej po tej wstępnej selekcji przychodzi czas na głębszą analizę firmy. Istotne tutaj jest przede wszystkim doświadczenie danego biura rachunkowego. Na pewno większym zaufaniem obdarzymy to działające na rynku od 10 lat niż to, które funkcjonuje od roku. Z doświadczeniem wiąże się wiarygodność podmiotu, jeśli zdołał utrzymać się na rynku przez wiele lat, jest wielce prawdopodobne, że świadczy po prostu profesjonalne usługi i klienci to doceniają.
Nieodzownym elementem procesu weryfikacji wiarygodności biura jest bezpośredni kontakt z jego przedstawicielem. W rozmowie można rozwiać ewentualne wątpliwości, dopytać o zakres usług i ustalić warunki współpracy.
Biuro rachunkowe, z którym podpisujemy umowę na współpracę, musi być profesjonalne i rzetelne i cieszyć się naszym pełnym zaufaniem, w końcu powierzamy mu poufne dokumenty firmy i zdajemy się na kompetencje zatrudnionych w nim specjalistów.