Marketing jest niezwykle istotną dziedziną funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Odpowiednio dobrane techniki marketingowe pozwalają wielu firmom na stałe zwiększanie opłacalności swojej działalności. Najważniejszą kwestią dla specjalistów od marketingu jest dotarcie z informacją o firmie i jej towarach lub usługach do grona potencjalnych klientów oraz utrzymywanie jak najlepszych relacji biznesowych ze swoimi dostawcami. Do tego celu służą rozmaite gadżety reklamowe i promocyjne, które mają kształtować wśród klientów i kontrahentów pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Dobór gadżetów jest niezwykle odpowiedzialnym zadaniem. Nikt nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto i ryzykować, że prezent niemal od razu wyląduje w koszu na śmieci. Dlatego każda firma stara się przygotowywać gadżety, które będą użyteczne dla osób, które je otrzymały. Okazuje się, że największym powodzeniem nadal cieszą się sprawdzone wzorce. Najpopularniejszym gadżetem reklamowo ? promocyjnym, zamawianym przez firmy, są kalendarze.
Kalendarze można spotkać w wielu miejscach. Zamawiają je producenci, hurtownicy i dystrybutorzy detaliczni. Poszczególne egzemplarze różnią się formatem, pomysłem i technikami, które zostały użyte do ich wykonania. Każdy przedstawia jednak podstawowe informacje dotyczące przedsiębiorstwa, które sfinansowało jego wydrukowanie. Przecież nie może być nic lepszego z punktu widzenia marketingowych interesów niż logo firmy, które znajduje się w bezpośrednim zasięgu wzroku ludzi, od których mogą zależeć zamówienia.