Fotele pneumatyczne w pojazdach

Kierowcy zawodowi często skarżą się na ból kręgosłupa. Nie ma się czemu dziwić – wiele godzin spędzonych w jednej pozycji, nierzadko niewygodnej, powoduje w konsekwencji trwałe zwyrodnienia, które wymagają rehabilitacji lub nawet interwencji chirurgicznej.

Aby zminimalizować to ryzyko producenci foteli pneumatycznych montowanych w samochodach ciężarowych, autobusach, tramwajach i rozmaitych innych pojazdach wprowadzają różnego rodzaju udogodnienia, przekładające się na komfort kierowcy.
Elementy takie jak zawór fotela, siłownik czy amortyzator służą do płynnej regulacji wysokości i innych parametrów fotela pneumatycznego, dzięki czemu łatwo dopasować fotel do potrzeb konkretnego kierowcy – a to jest podstawą dobrej postawy w trakcie jazdy. Dobrze ustawione oparcie to solidna podpora dla kręgosłupa, a pneumatyczne zawieszenie zapewnia tłumienie niekorzystnych drgań.

Ból pleców można wyeliminować, inwestując w nowoczesne, regulowane fotele, a także ich regularne serwisowanie. Wiadomo, że nawet najlepszy fotel w trakcie intensywnej eksploatacji ulega zużyciu. Niezbędna jest więc wymiana niektórych części, takich jak wspomniany już zawór fotela, amortyzator czy siłownik. Taka wymiana przedłuża trwałość fotela i zapewnia na nowo wygodę kierowcy.

Dopasowanie zaworów

Zawór fotela zawsze należy dopasować do marki pojazdu, w którym jest zamontowany, część modeli ma uniwersalne zastosowania, część natomiast pasuje tylko do określonych marek, i tak na przykład w ofercie specjalistycznych hurtowni można znaleźć zawór fotela DAF, MAN, Scania, Volvo czy Mercedes, Renault, Iveco. Zazwyczaj oferują one nie tylko same części do foteli, ale także całe fotele oraz usługi serwisowe, czyli naprawę i wymianę części.

Siedząc na wygodnym, dobrze dopasowanym fotelu na zawieszeniu pneumatycznym, można zmniejszyć ryzyko pojawienia się problemów ze zdrowiem, co powinno usatysfakcjonować wszystkich zawodowych kierowców i przekonać ich o zwracanie uwagi na tę kwestię swoim pracodawcom.