Billboardy – nowoczesne narzędzie reklamy

Reklama zewnętrzna opanowała bez reszty centra polskich miast. Wszechobecne billboardy kuszą i przypominają nam, że XXI wiek jest epoką konsumpcji. Każdy z nas tyle jest warty dla świata korporacji, ile może od nich zakupić dóbr. Reklama jest najbardziej zewnętrzną i widowiskową formą konkurencji o klienta. Dzięki kreatywności twórców reklam możemy podziwiać wiele szokujących pomysłów, które powstają po to, by przyciągnąć naszą uwagę, chociaż na ułamek sekundy.

Najnowsze rozwiązania technologiczne

Na potrzeby reklamy pracują naukowcy i wynalazcy, którzy starają się wykorzystać wiedzę o człowieku i jego fizjologii w celu jak doskonalenia metod perswazyjnych. Na Królewskim Uniwersytecie w kanadyjskiej prowincji Ontario stworzono kamerę, która potrafi śledzić ruchy gałek ocznych nawet z 10 metrów. Urządzenie wspiera inteligentne billboardy, których zadaniem jest przyciągnięcie wzroku i uwagi przechodniów. Jednym z pierwszych, interaktywnych tego typu urządzeń, był interaktywny billboard wideo, zainstalowany koło jednej ze stacji warszawskiego metra. Urządzenie przez 2 tygodnie rejestrowało przechodniów, a projekcje uzupełniały animację.

Ciekawostki z Wielkiej Brytanii

Skoro wiadomo, że reklama niesie ze sobą pieniądze, to warto zwrócić uwagę na brytyjski pomysł ułożenia sześciometrowego plakatu z pensów. Przekaz został stworzony z 20 tysięcy monet, które zniknęły już po pół godziny. Od razu wiadomo, że projekt wzbudził zainteresowanie. Na Wyspach Brytyjskich powstał również billboard cukierniczy, na produkcję którego zużyto prawie 400 kilogramów czekolady. Powyższe przykłady pokazują, że pomysłowość autorów nie zna ograniczeń. Na takie billboardy warto się zagapić.